Fullt upp!

Tiden springer iväg och jag hinner inte med! Jag har just varit en vecka i Göteborg för att få en inblick i polisarbetet där. Och nu är jag hemma några dagar för att på fredag åka till Skövde på räddningshundsförarutbildning! Det ska bli superkul! Men för att lyckas bra där krävs det ju lite övning och för att öva krävs ju figuranter vilka inte är helt lätt att få tag i! Så vad gör man inte då!?!? Jo, "Man tager vad man haver!" I mitt fall blev det då min kära man som blev nergrävd i lilla snögrottan! Så nu ska ni få se en film ur figurantens perspektiv.


Ebba tränar Svansi

Ebba har fått en mjukishund på Pappas jobb som hon döpt till Svansi. Eftersom vi tycker hon ska låta Bessie och Kiwi vara ifred ibland så har hon nu börjat träna Svansi. Eftersom Små baran tar efter vuxna kan man se att när mamma och pappa tränar hund är det ganska våldsamma metoder, tjat och upprepningar...