NEJ!!!



Dagarna rusar på! Många aktiviteter har jag hunnit med. bland annat lite räddningsträning i rivningshusen på Ålidhem. Bessie är helt strålande på träningen nu för tiden! Vet inte riktigt vad som hänt men bra går det o det är superkul!


I helgen har vi haft mina svärföräldrar på besök ( och Elin förståss) för att gå på kalas. Min lilla Ebba fyllde ju 2 år i lördags. Kan inte riktigt fatta det faktiskt. Låter ju klychigt men tiden springer faktiskt bara iväg.

Det finns ett ord som hon kan lite bättre än alla andra just nu: NEJ! Tror det är 2årstrotset som slår till på riktigt nu. Men men, det går väl över... lagom till 3årstrotst kanske hahaha!!!




Hejdå alla glada!

tentaångest över... för denna gången!

Ja i fredags skrev jag då den ångestbildande tentan. Men det kändes bra. Jag blir besviken om jag inte klarar det! å nu är det lugn till nästa gång, just innan sommarlovet blir det.

I helgen har Lisa varit här på besök. Det har gått bara bra. Nu stannar även hon snällt på trappkanten och väntar på kommando att få komma ner.




Enda problemet var väl att om nu Lisa skulle ligga i sängen ville våra hundar också ligga där... Så det fick bli först till kvarn som gällde!




Innan all tenta stress var mina föräldrar här. Det var hur mysigt som helst. En dag var vi ute vid Carins stuga o hälsade på. Ebba fick skjuts av Gizmo, vilket hon verkligen gillade. Pappa undvek kameran som vanligt...



Tack o hej till nästa gång!

på fisens mosse....

Igår var det då som bekant delprov 2 i räddningen. Vi klarade det! Än en gång på gränsen, men vi får fortsätta. Jag vet vad Bessie bär på för brister och de syntes även på provet igår. Måste analysera problemet mera men det syns på så sätt att hon har svårt att komma till markering. Om 2 månader är det slutprov och då återståd det att se om vi kan bli ett räddningsekipage på riktigt! Väldigt trevligt ordnat prov!

Liten bildserie från provet idag:

Jag skickar mot markeringslådan..


Bessie markerar..


Och gubben kommer upp ur lådan ;)

 
Bessie sitter snällt och väntar under tiden som jag får instruktioner om det stora ruinsöket



Kvällen följdes med fest! Så jäkla kul det va! Vilken härlig grupp vi e´! Tycker om er allihop om ni läser! Jag kanske drack en dodleys förmycket eller kanske två... Men är huvudet dummt fårkroppen lida. Har inte fått mycket gjort idag mer än att suttit och tyckt lite synd om mig själv här i soffan. haha!

På tisdag kommer Mamma och pappa hit för att stanna över påsk. Det blir mysigt!

På återseende!

skämes...

Igår var jag ute i slasket och sprang (en mil på snabbare tid än daniel) Det gick väl bra det var bara det att när man ber mina hundar att gå fint när man är på löparrunda så springer de 1-2 m bakom en. Så sammtidigt som man själv kämpar sig frammåt måste man jaga på dom. Folk måste tro där e nått fel... "där kommer tjejen dragande på 2 stckars trötta Border collie..) Haha. Nej jag tror det får bli konditionsträning för dem båda här i vår!

Sen när vi kom hem var de göörskitiga så då blev det vårbad av dem båda. Måttligt glada de blev över det...:






Vi har haft några härliga soldagar här uppe. Önskar bara att snön kunde töa bort nu. Är såå trött på den.



På söndag gör Bessie och jag delprov 2 i räddningen så håll tummarna för oss allihopa därute!