Då var påsken slut..

Lika fort som den kom så är den över igen! Men vi har ändå hunnit med en hel del kul. Vi har haft besök av både människor och hundar.  Men innan alla kunde komma så var matte/mamma tvungen att städa och torka golvet, då fans det bara en självklar plats för de här två busarna =)

Städning pågår!


Sen är det frågan, hur många hundar är det som har en egen plats i bokhyllan?

ett med inredningen


Mellan alla besök så hann vi med lite mys också

Familjemys


Och idag bjöd vi Kriistina och Lilo till umedalen för träning och fika. Bessie verkar minsan ha vilat sig i form för idag känndes det som träningen gick riktigt bra.

fotgående


O belöning förståss

Belöning


Snygga Lilo hämtar glatt rätt apport

Lilo


Här posar träningskompisarna villigt för fotograferna =)

Träningskompisar

Bara bra!

Peppar peppar så mår Bessie mycket bra nu! Vi tycker att knölen växt en aning och ändrat form sen vi slutat medicinera men inte nå märkvärt så.. Det ända vi kan göra är att hålla tummarna och försöka att inte tänka aldeles för mycket på det. Man blir så hämmad av att gå o tänka på hur dåligt man mår ;)

Vet inte om det är någon annan som varit med om samma sak men när hunden blir sjuk så tar den lite chanser att göra lite som de vill och vi vill ju inte riktigt säga ifrån för det är ju synd om dem när de är sjuka... Så är det för oss i alla fall och det får vi äta upp nu. Bessie är allmänt ganska olydig speciellt på promenad. Komandon som "räcker" eller "gå fint" tycks ha helt blåt bort i glömska =/  Men sakta så jobbar vi tebax igen

Igår var jag hemma hos min träningskompis Kriistina. Vi planerade upp vilka tävlingar vi ville åka på i år. Det var skönt att komma iväg och prata lite med henne för då fick jag tillbaka lite motivation att ta upp lydnadsträningen igen. Jag hade helt tappat suget på lydnaden just nu dels för Bessie varit sjuk men även pga förra tävlingen som inte kändes nå vidare. Men nu ska jag ta tag i det igen. Jag tränade lite fjärr inne idag och det gick faktiskt riktigt bra. Jag tror bestämmt att Bessie vilar sig i form =) Ja, jag ska inte vara kaxig än. Jag har bestämmt mig för att starta i trean igen i början på maj. Så då får vi väl se om det blir nån elitstart i år vilket jag hoppas på!


En liten motivationsbild!


image136

Våren kanske kommer till Umeå också!

Tänke att jag måste dela med mig lite av dagens bilder. Vi hade så härligt väder så träningen gick som en dans! =)


KlätterEbba


Idag var hela familjen med på träningen!

Bessie vindmarkerar tydligt..

Tydlig markering

skallmarkerar..

Skallmarkerar

och får fram figuranten som ger mig mina bollar!

Hittad!

Tillsist en bild från fysträningen som vissa gillade mer än andra. Tror inte ens Bessie såg det som fysträning. hihi ;)

fysträning på olika vilkor

Luleåvetrinären

Då var det äntligen tid igår. Vi skulle åka till Luleå för att en gång för alla få klarhet i vad det är för knöl som Bessie har kvar i halsen..

Redan i måndags gav jag mig iväg mot Luleå för att inte behöva köra så tidigt på tisdagsmorgonen. Och vad tror ni händer!? Som om denna historia inte skulle kosta tillräckligt mycket ändå... Jag hann inte mer än ut om stan så kommer det en svart bil ifatt mig som plötsligt börjar blinka med blåljuset! He..te!! tänkte jag.. Aldeles för fort körde jag! 2800 dryga kroner i böter!! Såå onödigt!

Ja,ja, men väl framme hos snälla Nena och Antti så var allt bra i alla fall. Bessie var pigg och glad som hon varit på sista tiden. Hon blev såå glad när hon fick träffa dem.

Morgonen kom och vi gav oss iväg till djursjukhuset. Väl där så lyssnade veterinären på Bessies hjärta och kände på knölen. Sen berättar hon vänligt men bestämmt att hon inte tänkte operera Bessie idag... Inte ens göra ett ultraljud!! :-O !! Vad ska man säga, jag blev nästan tårögd! Hon menade att FÖMODLIGEN är det bara en ärrvävnad kvar där efter vad som hänt. Att troligtvis hade det varit en pinne därinne som stuckit hål och lämnat ett gäng bakterier. Kunde vara en pinne också men i så fall skulle den stötas ut av kroppen! Ja tänkte jag, jag har ju bara åkt typ 30 mil enkel väg!!! Det var ju tråkigt att du fick åka så långt sa hon.. Om man skulle operera i det känsliga området så skulle det vara när det var nytt och vätskefyllt så man visste var man skulle skära..

Så vad händer nu? Jo, vi ska sluta medicinera och hoppas att Bessie kommer fortsätta att må bra. Och gör hon inte det så ska vi vända oss direkt till Luleå nästa gång. Vetrinären där lovade att skriva till vetrinärstationen i Vännäs där Bessie behandlats tidigare och förklara att man inte skulle skicka iväg sådana fall i detta läge. Då skulle vi kommit när det var akut! Så här i efterhand så känner vi ju så att varför åkte vi inte direkt då, men hur skulle vi kunna veta det!?? Du behöver inte betala något sa vetrinären. tss, tänkte jag. Jag får betala dyr bensin och mina jä... böter! (Nej nej, jag är inte alls bitter ;) ) Men hon menade förståss besöket.

Så nu är vi hemma igen! Bessie mår bra och har inte fått nå medicin sen i måndags. Så vi får hoppas att det förblir så och att det stämmer som vetrinären sa att det är bara en ärrvävnad där sitter. Så hjälp oss nu allesammans och håll tummar och tassar!


Pigg Piggare PIGGAST!

Bessie tycker hon har vilat länge nog nu och börjar verkligen klättra på väggarn..  På promenaderna springer hon det fortaste hon kan och så långt hon kan. Hon bestiger även varenda snöhog vi passerar!

Läget är i alla fall så att vi fått en tid i Luleå på tisdag. Då ska de kolla närmare på knölen och ev. operera bort den då om den sitter så det går. Så mer rapport kommer senare...

Bessie i snöhögen