Border collie i snö!

Om man busar så här mycket:


Så ser magen efter ett tag ut så här:


Och baken så här:


Gissa vilken av hundarna som tycker bäst om snö:


Men visst kan man vara söt ändå!


Ebba gillar också snön:


I morgon åker vi hem till våra saknade älsklingar! Puss puss på er!

 

Hälsning från Malung

Här kommer en hälsning från Malung. Ebba och farmor har skottat snö och Kiwi har varit med och jagat snön.
 Kiwi och Zacko kommer bra överens och delar gärna hundbädd.




På kvällen blir det bad för Ebbas del, Kiwi ville också vara med och bada. Ebba tyckte det var skoj och försökte mata henne med badskum.


Daniel, Ebba och Kiwi

alllldellles eeeeensam...

ja nästan iaf. Kvar hemma är bara jag och Bessie. Daniel, Ebba och Kiwi har tagit bilen och dragit mot Malung för ett besök hos Ebbas farmor och farfar. Så vad ska nu jag göra med all tid då?? Ja först och främst borde jag antagligen plugga inför seminariet i eftermiddag. Det är intressanta grejor men det står i så svår text, får verkligen kämpa mig igenom dethär.

Men sen då... Ja, kanske gå o simma en sväng sen hem o städa vidare (började igår). Sen får väl jag o Bessie ligga o gosa hela kvällen ;)

Tillbaka till boken...


Tillsammans är vi starka!

Tillsammans är vi starka!
(Bilden är tagen av fantastiska fotografen Carin som jag förövrigt inte alls glömmt bort ;)))

för er som inte riktigt förstår..

Ja, jag tänker främst på min släkt och mina vänner från skåneland. Just nu är det supermycket snö här i Umeå. Jag tror inte ni riktigt förstår så därför tog jag idag med mig kameran ut för att dokumentera och visa er! Själv tycker jag det är nästan som i en saga eller på ett vykort.






Denna lekplatsen kanske några av er känner igen!?? En ledtråd kan vara äppelkaka....




Vårat hus i gryningen

hemma februari 09


Sen blev jag ju utmanad av Carin:

Utmaningen lyder som följer:

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

 

Min bild blev denna:

 

Denna hunden  är en Saluki som heter Shanti. Vi passade henne några veckor under 2006 då hennes matte var i USA.

Jag har inte 6 stycken men väl dessa 3:



Massor med snö

Tiden springer iväg och nu har jag redan gått 3 veckor i skolan. Det går bra men det är mycket. Mycket plugg och mycket träna! Känns som jag går runt med konstant träningsvärk. När det lättar på ena stället så får jag ny på nått annat ställe! Vi har även varit iväg på den norrländska landsbyggden för olika övningar och teambuilding. Kul kul!

Bessie och Kiwi har mest tråkigt om dagarna. Vi har haft långa dagar i skolan så de har fått bo i bilen många dagar. Tanken var ju att jag och Bessie bara skulle hålla oss till räddningsträningen den här våren. Problemet är att jag tror att inte Bessie tycker det är superkul. Känns som hon går ner sig lite på träningen nu på sista tiden. Antingen så är det bara så eller så tycker hon att det är tråkigt att vi alldrig har tid bara vi längre eller så är hon bara löptrög (tror det snart ska komma igång) eller så kanske hon vill träna nått annat med. Vet inte riktigt hur jag ska göra eller tänka. Men om inte Bessie rycker upp sig på träningen snart så kommer det inte funka...

Vädret har varit helkasst i helgen. typ 15 grader kallt snöar och blåser! Brrrrr!!




Min härliga basgrupp