Vinter

Mycket snö har det kommit! Vår fina lägenhet ikväll:




Lånar ännu en bild av Carin på Ebba då hon har på sig en av sina finaste julklappar. Ebbas faster har själv sytt tröjan och den är såå fin!




I övrigt så går lydnadstäningen som på räls! Kul att arbeta med lite nya verktyg.

Helgkurs



I helgen har jag gått en tävlingslydnadskurs för
Andreas Rundqvist!

Kursen har varit intressant och jag har fått både en och två "käftsmällar" ;). Andreas är rak och tar inga "genvägar" när han ska berätta saker som kan kännas obehagligt för föraren, vilket jag gillar. Han har ett specielt sätt att tänka som jag till stora delar kan ta till mig. Framför allt har jag fått en rejäl spark i rumpan så nu är det bara ut och träna för att nå högre höjder! Andreas tyckte att Bessie var en fin hund och -om jag inte lyckades med henne skulle jag nog inte lyckas med någon hund!!

Andreas bodde ju även hemma hos oss så vi hann med en hel del slösnack om olika saker men fram för allt pratade vi en massa hund. Mycket trevligt för en hundnörd som mig!

Summa summarum en riktigt trevlig helg. Nu är jag fullproppad av motivation och ska direkt efter skolan ge mig ut och träna!

Om du läser detta Andreas så tack änn en gång!

Isvaksbad

Idag har jag tillsammans med några fler från klassen badat isvak. Så duktiga vi var! Trots viss nervositet tog vi tjuren vid hornen och hoppade i sjön! På himlen var det sol och temperaturen låg på nollan så det kunde väl inte bli bättre!? Jag bjuder på film:





även kompis Karro gled över iskanten:




Så här kalla (läs glada) var vi efteråt:



My Dog 2010

Nu är den tävlingen över och det kan jag säga att det var verkligen en upplevelse! Vi har ju alldrig tidigare tävlat på liknande tävling.  Dagen till ära var jag nervösare än jag någonsin varit på tävling tror jag. Ögonen vattnades och synen blev suddig. Hörseln förändrades så att ljudet från tävlingsledaren blev dovt. Talet förändrades, jag kände inte igen mina kommandon vid vissa tillfällen. Röt till som om jag var arg eller nått. Som sagt en upplevelse rikare!




Tävlingen var välarrangerad. Men för övrigt var det ganska ofrächt där inne. Skrämmande vad vissa folk har dålig koll på sina hundar. Sen att de kissade och bajsade lite överallt gjorde väl inte saken bättre.

Det fanns en rastplats där. Kändes som ett skämt! Fick tvinga Bessie att kissa där i sågspånet..


Göteborg

Vi har sjukt mycket snö här. Idag var vi ute hela familjen på gårdens "lilla" snöhög. Vi lekte som små barn alla fem, grävde snögrotta och åkte bobb! När grannen kom förbi och småskrattade åt oss så stoppade jag henne och bad henne ta ett kort på oss! Resultatet:




Imorgon beger vi oss av mot göteborg. Jag och Bessie ska nämligen tävla på My Dog! Vet att jag sagt till andra att det är inte någon som bryr sig om det går dåligt för någon på tävling. -Yehh right!! jaja, jag ska ta denna tävlingen med en klackspark och göra vårat bästa. Vet att vi inte är på en sådan topp att vi kan slå svenska eliten i nuläget men det ska bli en riktigt kul erfarenhet att få tävla med dem!