Har inte tid...

Skolan rullar på och jag har massor att göra. Vad tror ni då händer?? Jo, jag blir naturligtvis sjuk! Har verkligen inte tid eller lust med det. Men vad hjälper det att jag tycker. jag får bara ligga här och vänta till det blir bättre.

Vi har superkul i skolan! Mycket nytt. både folk att lära känna och ämnen att sätta sig in i. Vi är indelade i basgrupper om sex pers. De basgrupperna ska vi arbeta i hela terminen. Min grupp brukar vi själva kalla A-gruppen *hihi*. Vi är en riktigt härlig grupp faktiskt och det kommer helt säkert bli en toppentermin!

I lördags så var det inspark med bus och middag! En kanondag som gjorde att vi lärde känna varandra bättre. Det är lite kul med polisstudenter för man kan lätt tro att det är ett gäng strama muskelknuttar. Men så är inte fallet. Vi är ett gäng olika människor med olika tankar och form. Vad som är så kul med är att vi verkligen själva kan skoja om och nästan driva med polisen. På insparksfesten bjöd tex tvåorna på den (tydligen) traditnella polisdansen. Den låten har satt sig lite på huvudet så nu tänkte jag att även ni skulle få njuta av denna sång men med orginalvideo:





Nu ska jag ta och sova lite igen tror jag.... natti natt

Snowracer

En liten film till alla Ebba's idoler. Åka snowracer är något av det absolut roligaste man kan göra anser hon.
Yheeeea! Skriker hon när det går som snabbast.

 

Lambakoer

Ja, idag har varit en aktiv utedag! Klockan 9 imorse startade vi räddningsträning. Det var nytt område och nya figuranter. Det är bra för Bessie för det verkar som hon börjar tycka att "den vanliga" är lite tråkigt, liksom lite för enkelt på nått vis. Vi tycker ju att vi gör olika övningar med olika belastning och så men jag tror att Bessie hon tycker det är samma gammla övning varje gång.. Söka, hitta och skälla! Så man märker ju nu på nya figuranter att hon blir liksom speedad för hon tycker det är lite läskigt men sammtidigt väldigt häftigt. Ja jag säger ju det, man kan ju tro att hon har lite personlighetsklyvningar ibland. Skäller som tusan utanför legan när hon hittat figurant men sen när man öppnar så tycker hon kanske att det hon hittade såg läskig ut så hon skäller ännu mer och hoppar nästa bakåt sammtidigt.

Direkt efter det åkte jag till forslunda och mötte upp Daniel medflera för att träna lite vallning med våran lambakoer (för er som inte vet så betyder det naturligtvis fårhund på estniska). Bessie var ganska olydig men ändå bitvis ganska duktig. Håkan (Kiwis uppfödare) tycker det är bra att hon är lite olydig, han tyckte att hon var som han sa "äckligt lydig" i höstas :-S. Kiwi gick också bra. Daniel har kommit in i värsta filmredigerartagen så även idag. Så här kommer en film från dagens övningar i fårhagen.



Imorgon efter lunch så är det då äntligen dax för skolstart! Väldigt tjat om det tycker Daniel, men ni klagar ju inte därute så ni fick visst höra det en gång till! hihi!

 

Brr...

Idag är det kallt! - 23 hade vi här på morgonkvisten!!! Hundarna håller inte med om att det är kallt. De leker på precis som vanligt..





Idag jobbade jag min sista ordinarie dag på jobbet. Jippi!!! Ska bli skönt att slippa det stället och inte minst arbetstiderna, bara några kolleger jag kommer sakna..

På måndag smäller det! Då börjar jag på polisutbildningen! Jag är både glad och spänd på alla förändringar som står för dörren. Redan på söndakväll ska jag träffa de andra i min basgrupp, det har våra faddrar ordnat. Spännande!

Ebba åker skridskor

Här är en film när Ebba och hennes kompis Ranely åker skridskor!








Puss Puss lill-matte!

Snökul!

Idag hade vi en stor sol här i Umeå som sken så fint på oss. passade på att fota de fyrbenta lite.









Inte helt skarpa men ganska kul ändå!

Igår var vi i pulkabacken tillsammans med en massa andra barn. Ebba fick en bob i julklapp av sina snälla föräldrar ;) Och jag tror bestämmt hon gillar den. Varje gång vi ska gå ut så står hon och pekar på sin hjälm för att hon ska få åka bob. Det är bra för just nu är det lättare att dra henne på bobben än att köra henne i vagnen. Vi var även på "äventyrspromenad" igår. Kanske låter häftigare än vad det var.. Vi (hela familjen) gick en runda på vårat lilla spår här intill där vi bor. Det är ganska backigt där och ganska kurvigt. Så vi drog Ebba upp för backarna och sen åkte vi alla tre tillsammans ner och hundrana sprang som galningar runt bobben.




(Ja.. mamma var lite rädd för den höga farten *hihi*)


Snart snart snart så börjar jag skolan. Ni kan inte ana så less jag är på mitt jobb just nu. Har lust att bara kasta in handduken typ igår och bara gå vidare till mitt nya liv som börjar på Polishögskolan! TJOHOOOO!!!

Jaja, till vi hörs nästa gång så ha det så gott allihopa därute!!

Nytt år!

Gott nytt år!

Nu är julfirandet över och här kommer årets första inlägg, en film från julafton:




Tack våra snälla hundpassare för att ni tagit så bra hand om Bessie och Kiwi medans vi firade julen nere i skåne.