Istid

Nu e det kallt! Går inte att göra något ute typ. Idag skulle vi haft räddningsträning men det blev ju inget med det då övningarna skulle bli alldeles för autentiska när inte figuranterna hade kommit upp ur legorna då de frusit fast!

Detta ängnar sig Bessie mest åt nuförtiden:


Börjar närma sig RHFU (Räddningshundsförar utbildning) och vi måste verkligen komma ut och träna...

LK2 i Ridhus

Jag (Daniel) och Kiwi har tävlat första tävlingen i år, tanken var igentligen att tävla första gången i år om två helger i Vilhelmina. Men jag fick möjligheten att efteranmäla till UBHK's tävling så jag tänkte att det kan ju vara bra att ha varit i ridhus i alla fall en gång innan tävling.

Resultatet 175 poäng, hon va jätteduktig. Visste inte vad rutan var för något men annars så känndes det ok. Nu ska vi träna på Rutan, apportering, och att sitta upp efter momenten innan Vilhelmina tävlingen.

Hon slutade på 2:a plats och fick en fin apportbock.



Sen har jag en bonusfilm på Åsa från vår firmafest, hon råkade hamna på senen och fick sjung på skånska. Sen vann hon musiktävlingen, en resväska och drinkbiljetter till hela vårt bord. Hon var duktig :-)




Sjuk, sjukare, sjukast!

Allt började ejentligen i onsdagskväll när Ebba var och fick sin andra dos av influensavaccin. Som ett brev på posten kom febern samma natt. Dagen efter upptäckte vi även att ögonen var infekterade. Daniel var hemma torsdag och snälla Karro ställde upp och passade Ebba på fredagen. Ingen var gladare än Ebba.
Ögoninfektionen har bara blivit värre.. I lördagskväll så kände sig Daniel sjuk (ja, för alla vet väl hur det känns när en kille är riktigt förkyld ;). Jag kände mig inte heller helt hundra men bestämde mig för att avnjuta kvällen med något glas vin. Det var nog mer än min kropp klarade av för sen vi gick och la mig så låg jag bara och skakade, kved och frös, för att några timmar senare gå upp och "krama toaletten". Helt utslagen var jag i söndags! Ebba blev bara gnälligare och mer svullen i ögonen. Klagade på att det gjorde ont i ögonen. Efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen så skickade de oss till akuten där de snabbt konstaterade att Ebba ska ha ögondroppar var fjärde timme. 2 droppar i varje öga och inte nog med det - ögat kan inte ta emot mer än en droppe i taget så man måste vänta minst 2 min mellan dropparna. Ebba sitter naturigtvis silla när mamma ska ge dropparna - NOT! Nej, det är ju ett evigt kämpande både med droppar och tvättande hela tiden.

Men nu känns det ändå som det borde vända. Ebba ska behandlas 2 dygn efter att hon är symtomfri så det lär väl bli så att vi är hemma hela veckan...




Ebbas favorit just nu (Kallo):