Vårkännslor

v?rk?nslor

Nu har våren kommit hit till Umeå!
Nu när matte är lite mindre rörlig än vanligt ;-) så blir det ju inga långpromenader med oss allihop tillsammans. Så i lördags så bestämde vi oss för att hämta upp Hilma o co. så körde vi bort en sväng o parkerade närmare älven. Längs älvkanten hittade vi en snöfri fläck där vi kunde sitta o sola medans hundarna röjde runt. Det blev en jättemysig eftermiddag! På kvällen var oxå Hilma här o Busade så efter denna dagen var Bessie helt slut...

Men helgen var inte slut än.. Igår (Söndag) så var det ju våffeldagen och det betyder ju att även alla hundar fick en våffla ;-)

v?ffeldagen


Träning

Bessie och jag har som mål att i maj starta i lydnadsklass 1 nu i maj, så därför ligger vi i hårdträning just nu. Ja, hårdträning så gott det går i alla fall med min just nu väldigt tjocka mage. Känns skönt att magen snart ska sjunka in igen o att bebisen ska komma ut för det medför ju faktiskt vissa problem i träningen att ha en så stor mage. Jag kan ju inte stå upprätt o se Bessie i ögonvrån om hon sitter i fotposition, det är magen alldeles för stor för :-S  Sen blir man ju lite hämmad i leken med henne för jag är lite rädd att det ska göra ont.

Vissa saker känns mer färdiga än andra. Igår var Daniel med oss ute med filmkameran o spelade in lite filmer.


Apporteringen har vi haft en del bekymmer med. Bessie spottade ut apporten, tuggade på den o kunde absolut inte sitta ned när hon höll i den. Nu har det i alla fall lossnat och jag tror att momentet sitter som det ska. (Tänk på att ljudet kommer lite efter bilden)


Sen håller vi på att träna på läggande under gång. Här har jag jobbat mest på att öka motivationen för förr så la hon sig ner såå sakta. Momentet är alltså inte färdigt men så här kan det se ut på träning.





Kompisar

Kompisar


Veckan som gått har mina föräldrar o min lilla "låtsassyster" varit på besök. Det har varit mycket intensivt o mycket trevligt!

Bessie och Tina är väldigt goda vänner. Bessie följer Tina överallt med stor förväntan att det ska hända något. När det var matdags så var Tina på plats för att villigt hjälpa till.

När Bessie ska få mat så brukar vi göra så att Bessie får göra någon slags konst eller trix sen säger vi "de magiska orden" å då får Bessie ta sin mat. "De magiska orden" hänger med sen Bessie var riktigt liten o bodde hos Christian och Annelie - Alla balla branen! Men det är inte helt lätt för tina o utala så det blir balla lalla barnen istället :-) Men det funkar också för Bessie.