Elitdebut

Då var debuten avklarad i elitklass i lydnad. I lördags tävlade vi i Nordmaling och i söndags på hemmaplan i Umeå. Jag tyckte Bessie var ganska dissträ båda dagarna, men det ska jag väl inte säga så mycket om. Vi har inte hunnit träna riktigt så ofta som jag önskat och när vi tränat så kanske jag pressat henne för hårt vid sina tillfälle. Man kan lätt glömma när man ser Bessie att hon är en liten försiktig tjej som man inte bara kan klämma till sådär bara och tro att man ska få det bra, nej nej, det ska vara på Bessies vis med enbart positiv ton ;) !!

Jag har tränat in komandot "plats" nu. Det betyder att Bessie ska ligga blixtstill med nosen i backen. Än funkade det inte riktigt hela vägen på tävling men det är på gång!

platsliggning elit, i Nordmaling


Men iaf... På lördagen nollade vi 2 moment - Apporteringsdirrigeringen och vittringsapporteringen. (Vittringen måste jag verkligen lägga lite krut på framöver.) Annars ganska hyffsade poäng bla fem st 10:or. Summan av kardemumma blev iaf 229.5p och ett 2.pris.

Söndagen var lite annurlunda iom att jag hade mycket eget att hålla reda på med arrangerandet av tävlingen. Detta störde inte våran tävlan, nästan tvärt om.. Då hade jag det att tänka på och slapp gå och vara nervör för hur tävlingen skulle gå och släppa över en massa negativ energi på Bessie. Även denna dag blev det fem 10:or men däremot inget nollat moment. Summan blev då 272p och ett förstapris! TJOHOOO!!!! (även om farbror Owe dömde vääääldigt snällt tycker jag).

Då var det bara två 1. pris kvar tills Bessie kan titulera sig Svensk lydnadschampion!! Mitt mål är att uppnå detta innan året är slut. Jag har räknat ut om jag ska tävla här i närheten så har jag 5 tävlingar på mig! Men men, vi får se hur det går... :))

En som har tagit sitt championat i helgen är mig kära träningskompis Kristina. Så gämn och sååå bra! Två 1.pris på två dagar! Stort Stort GRATTIS!!

Kristina tar sitt championat



När tävlingsdagarna blir låna får man hitta på eget tidsfördriv..




En liten extrabild på våra godingar som delade på skålen efter kakbaket..