Nytt inlägg

Hör att det gruffas om nytt inlägg på sina ställen, så här kommer ett!

Jag har massor att göra! Hinner typ inte blogga. Tura att jag har en så underbar familj som stöttar mig. Ebba har fått nytt regnställ. Aldrig för har hon blivit så glad för några kläder som jag köpt åt henne. (Lägg märke till den lilla nosen som gärna vill ha lite uppmärksamhet hon med.. hihi)



Om mindre än 2 veckor är det dax för mig och Bessie att gå upp på delprov 2 (räddning) så håll tummarna allihopa!

Valpfrossa

Lugn lugn nu alla mammor o pappor och övriga som just nu håller på att varva upp i datastolarna. Vi ska inte ha nån mer valp (inte just nu iaf)! Vi bara var och kännde och luktade lite på dem... Sååå ljuvliga! Samma kombination som våran Kiwi.



Idag när jag satt i soffan o gosade med Kiwi så kände jag att hon hade hån oreda i pälsen under öronen. Till Kiwis förtvivlan så hämtade jag kamen för att reda ut pälsen. Sen fick jag ett ryck, tyckte liksom att hon såg ovårdad ut. Jag vet, normalt frisserar man väl inte Border colie men det behövdes tyckte jag. Så jag gick lös med saxen på haserna och runt öronen. Så nu ser man hennes söta öron när hon står och ser allert ut! Klotången kom också fram, så sen blev det pälsklippning mellan trampdynerna.





Vad tycks?? Hoppas hon inte ser allt för "klippt" ut!?!

I helgen ska jag hålla tävlingslydnadskurs. Ska bli kul men jag har ejentligen inte tid! Har en del skolarbete som hänger över mig...

Bröllop

Idag när jag kom hem möttes jag av ett fint grönt kuvert med ett ännu vackrare kort innuti! En underbar barndomskompis ska gifta sig! Så glad jag blir. Det pirrar liksom i kroppen när jag ser kortet. Nått stort står för dörren och jag ska få närvara. Var liksom inte längesedan vi låg där i ditt flickrum i nedraby och snackade om killar och annat skit. Oj vilken nostalgi tur det blev i mitt huvud nu. haha! Till alla er goa skånekompisar och framförallt du då Monika just nu! Saknar er verkligen! Längtar tills vi får träffas igen! *kram*



Annars är det bara hilma mycket just nu! Mycket plugg och lite mera plugg. Sen någonsstans däremellan försöker jag få tid med familjen, träning och hundarna. Jag gör mitt bästa men det känns inte alltid som jag räcker till..

Men nått som är en "ljuspunkt" just nu är att det blir allt ljusare ute. När klockan är 17.30 är det fortfarande inte helt mörkt. Det känns verkligen skönt. Vi går verkligen mot ljusre tider!

Kriminologi

Ja tiden springer iväg och jag med den! Idag har det varit en mindre snöstorm här i Umeå. Nu tycker jag verkligen att det räcker med den varan. Jag längtar efter våren!

Helgen har varit ganska tuff. I fredagseftermiddag hade vi värsta fyspasset i skolan. Jag har sällan känt mig så slut... Det dimmade sig för ögonen och kroppen svarade inte längte på kommando. Sen hängde det i hela helgen, jag var så fysiskt trött i kroppen. Sen har jag jobbat och det var lika kul som vanligt (typ inte alls). I söndags blev det en del hundträning. Först räddning på ett nytt superbra ställe, massor av kuliga legor. Fick bra tips och idéer om hur jag ska gå vidare med träningen. Sen körde vi en sväng till vallningshagen för att kolla på Daniel och Kiwi. De sköter sig finfint! Då var jag naturligtvis tvungen att gå in en sväng jag med. Och även där fick jag bra tips som gjorde att jag fick känna mig lite tryggare i hagen. När jag skulle fösa fåren fick jag hålla henne lite i lina för att undvika tjuvrusningar det tog bort onödiga konflikter. önt att slippa bråk. Efteråt fick vi träffa lammen. Ebba matade dem med hö.



Idag började vi en ny kurs i Kriminologi. Spännande, men myycket jobb!