snart sommar...

På torsdag är det bara 2 veckor kvar till sommarlov! Kan knappt fatta så fort det gått. Så skönt att det snart är lov men inte lika kul att det om två veckor är vår tenta i Juridik. Jag håller på att bli helt fyrkantig av allt! Fattar inte hälften tror jag...

Bessies träning rullar på som vanligt... Tränat för fullt på borden till IPO-R delen av provet. På söndag ska vi förare examineras i orientering! Som om ni saknar mig så har jag förmodligen gått vilse i skogen hihi!!




Kiwis syster
Khi och hennes matte har nu debuterat i LK1. Det har gått galant! På 3 starter har de skrapat ihop 2 1:a pris.




Detta har äntligen fått Daniel att sätta lite fart med Kiwi. Han kan ju inte vara sämmre! Så om 2 veckor debuterar även han och Kiwi i LK1. Håll tummarna!!





Impulser...

Just nu ligger all focus på räddningen i Bessies träning. Ikväll var vi på klubben för att ställa iordning planerna inför lydnadstävlingen imorgon. Jag tränade lite agility innan vi skulle åka hem. Bessie var fantastiskt duktig med tanke på att hon inte tränat sen förra sommaren. Carin sa att det var sista dagen idag på anmälningstiden till de officiella agilitytävlingarna här i Umeå. Då tänkte jag: Varför inte!!! Snacka om impuls! Känns som vi skulle gå under om vi inte klarar räddningen. Även om jag vet att det kan bli så och att Bessie och jag har våra brister så hade det kännt fruktansvärt tungt faktiskt om vi inte klarar det! Så nu slänger jag iaf in en agilitytävling här så jag inte satsar allt på ett kort! Hur bra det var vet jag inte!?!? men men...