Bessies MHfilm



Uppdaterar med en film från Bessies MH. Har klippt ut vissa bitar och i bakrunden ligger beskrivarens röst när hon berättar om vad hon sett.



Lägger även ut en liten film på våran underbara Ebba. Här busar pappa så hon håller på att kikna av skratt. Det är så man fullständigt smälter... Eller vad säger ni?!?


Höfledsröntgen

Idag var vi på Rödbäck för att höftledsröntga Bessie.När vi ändå var hos vetrinären passade jag på att fråga om bessies hud. De sista veckorna har Bessie fällt något helt förskräckligt, all underull är helt försvunnen.  Till skilnad från innan så är hon dessutom helt sträv och livlös i pälsen.  Vetrinären menade att detta hände vissa hundar när de var just i ettårsåldern,  just att de fällde av all päls. Men hon rekomenderade ändå att att jag skulle ge henne ett foder med lamm o ris istället som skulle vara bättre. Jag skulle  även ge henne nå fiskolja.
Passade även på att kolla upp tanden som hon råkade slå av på kennellägret i början på sommaren. (Det var när vi tränade lydnad på baksidan på den lite steniga åkern. Bessie sprang efter en boll i full fart o just när hon ska fånga bollen längs marken så står det upp en sten. Det smäller till o alla vi som stod där höll andan en sekund men bessie sprang glatt vidare så alla andades ut. Men senare visade det sig i alla fall att hon blödde från tanden som hon då slagit av.) Den var det värre med. Vetrinären ville absolut mena att den hade hon ont i den, även om jag påpekade att hon inte har några synbara problem med den. Hon tuggar ben som vanligt o äter sin mat som vanligt. Men jag kan ju hålla med om att den inte ser fin ut. Pullpan är blottad o tanden har gulnat.. Som tur är  så är det inte en superviktig tand, men ut måste den i alla fall så vi fick en tid i början på nästa månad. Det är bara att hoppas att det inte blir aldeles för dyrt...

image90

MH

I lördags så var Bessie på mentalbeskrivning. Resultatet blev ungefär som vi väntat oss.

Så här såg resultatet ut:


image89


LP 2

Nu har Bessie gjort det igen! Hon har tagit LP, nu i tvåan. Hon är sååå duktig o jag är såå glad att hon är min :-) Idag tävlade vi på hemmaplan, Umeå, tävlingen slutade på 191poäng!

image87


Platsliggning 10p
Fritt följ 8
Läggande 9 p
Inkallning med ställande 10p
Rutan 10p
Apportering 9,5p
Hopp 9,5p
Fjärrdirigering 10p
Helhetsintryck 10p

LK 2 Nordmaling

image85

Nu har vi än en gång startat i LK2! Denna gången gick det riktigt bra! Jag är verkligen supernöjd! Hoppas det går lika bra imorgon!



LK 2 Robertsfors

vinst igen....

Nu har vi än en gång startat i LK 2. Denna gången gick det bättre men om jag ska vara ärlig så kändes det inte helt okej.


Platsliggning - Låg tyst o snäll :-) Träningen har kanske gett resultat ändå.. - 10p

Fritt följ - Katastrof! Hon var ofucoserad som tusan.. nosade i backen, slarvade med positionen o flackade bredvid mig - 7,5p

Läggande - Något långsamt enligt dommaren... - 9p

Inkallning med ställande - Bessie stannade innan komando o jag fick kalla in henne på nytt - 7p

Rutan - Toppen! - 10p

Apportering - omtag - 9,5p

Hopp över hinder - Långsamt sitt - 8

Fjärrdirigering - Handtecken längre än muntligt = DK - 9p

Helhetsintryck - 10p


Ja, vad ska man säga.. tråkigt det där med fria följet men i det stora hela var det ju ändå helt okej. Det slutade på 178,5p! Klart godkänt säger husse ;-)

Nu laddar vi för nästa tävling! Nästa helg ska vi tävla i Nordmaling o Umeå.