tiden går..

Tiden bara springer från mig, känns som jag aldrig hinner uppdatera nu för tiden ;). Men det blir väl så nu när man jobbar och så..

Här i Umeå verkar det som att sommaren är ett minne blott och hösten är på ingång. Idag har det regnat hela dagen. Tråkigt men sammtidigt mysigt. Just nu sitter vi efter en våt prommenad med en stor kopp te och några tända ljus.

Nu har jag alla fall bestämmt mig för att ta nya tag i lydnaden igen. För att lägga piskan på ryggen på mig själv så har jag anmält mig till 3 tävlingar under september, i Umeå, Nordmaling och Holmsund. Det som känns mest osäkert är vittringsapporteringen. Så därför har jag nu i skrivande stund skickat ner min äkta man (känns så härligt att skriva så *hihi*) till affären för att köpa nya vittringsapporter.

Kiwi växer så det knakar. Innan helgen var vi hos gammhusse och hälsade på fåren. Jag tyckte lillfian var jätteduktig, hon sprang runt och försökte väga upp lite och föste fåren lite. Inget konstigt ejentligen, jag vet ju att vi köpt en vallhund men det är ju så fantastiskt när man ser det. De små liven är verkligen ämmnade för det!

Också lite bilder:


Kiwi träffar fåren för första gången

Kiwi på blöt prommenad


Innan sommaren försvann hann vi med ett besök hos Carin med familj i deras stuga. Det var supermysigt.
Tack igen!

Bessie i Carins knä





Och en bonusbild på våran lilla skatt i blåbärsriset


Husse + Matte = SANT!

Då var det klart! Nu är matte Herr och fru. Det blev en helt underbar dag med många skratt och tårar.

Bröllopsbild

Tillsut så fick vi vår vilja igenom och Bessie fick komma in i kyrkan för att lämna av ringen. Hon skötte sig nästan enligt planerna ;)). Hon sprang fint in och lämnade av den (trots att alla vände sig om sammtidigt för att titta på henne, det hade ju kunnat ge vem som hellst scenskräck ;)) ) men ut ville hon inte utan att säga hej till lite gäster först. Daniel fick lämna mig vid altaret för att visa Bessie ut. Men men, det är väl sånt som gör att man kommer ihåg en vigsel ;) Hihi

Bessie har burit fram ringen till altaret


Kiwi växer och växer. En riktig tuffing till tjej är det!

Nu orkar jag inte skriva mer ikväll. Håll tillgodo med bilderna tills nästa gång!







Khi och Kiwi