Dog Whisperer!!??

Från och med nu har vi lämnat över träningen till en expert! Hon har lova att hon kommer att få ordning på räddningshunden samt även se till at Kiwi klarar apellspåret i höst. Och vid sidan kommer hon att gå långa promenader och motionsträna bägge hundarna.

Kortsagt den perfekta hundtränaren!


Vad ska man säga??

Fick resultatet på tentan idag som jag skrev innan sommarlovet! UNDERKÄND! Vad ska man säga... Måste sitta någon där uppe som bestämmt att jag inte ska ha det så lätt just nu! Antar att det bara är att öppna den stora blå boken igen och börja plugga...

........

Här kommer även en liten film på vårat underkända slutprov för de som är intresserade. Lite dåligt och lite lite filmat men dock...





Vad ska jag göra nu??

ja, kan någon svara?

När man tappar suget på all hundträning... Ja, vi kan ju träna massor med saker. Vi kan ju framförallt träna skott om jag nu vill ge Bessie en andra chans som räddningshund!?!?

Just nu känns det som jag måste på det igen bara! Känns som när man trillar av hästen; Man måste hoppa upp och rida direkt igen för det blir bara svårare ju längre tiden går!

Jag vill bara säga TACK till alla mina hundvänner som finns med mig i både fram- och motgångar. Det är en räddning att ha er runt mig just nu. Ikväll lockade Carin med mig på inoff agilitytävling, vi får väl se hur det går (med tanke på att jag inte tränat sen jag tävlade sist). Har varken några förväntningar eller förhoppningar...


Denna lilla smilande tjejen gör mig nästan alltid glad!




Kanske är det sånna här man ska ha, Soffhundar!?!?!


Slutprov

Igår var det då dags för Slutprov för oss 5 ekipage som gått utbildning här i Umeå! Nervositeten var hög och det var mycket som stod på spel.

Jag och Bessie klarade inte provet!!! När skotten föll så orkade inte Bessie jobba klart. Så tydligt som det var igår har jag aldrig sett det. Hon ville inte gå in mer på området trots upprepade påvisningar eller så stod hon mest och flåsade.

Orkara faktiskt inte skriva så mycket mer. Jag är grymt besviken, jag var som ändå inställd på att klara det här. Gråter som ett litet barn när jag tänker på det.

Jag skyller inte på Bessie för hon är verkligen en kanonhund. Jag skyller på mig själv som inte vågat öppna ögonen för det problen hon har.


Stort stort grattis till de ekipagen som gick igenom idag! Helena och Hugo, Kristin och Otis, Jocke och Elsa, Susa och Freja!

slutprovsnervositet...

Idag  ska Bessie gå upp på slutprov! Jag vet inte vart jag ska ta vägen av nervositet!! Håll tummarna allihop!

Håll även tummarna för Carin o Gizmo som idag ska starta på Ality-SM!



sommar..

Jag fick en liten hint av carin här att det inte är snart sommar längre. Nu har faktiskt sommaren kommit! Det märks på olika sätt: sol (inte just nu, men ändå), jag har sommarlov, jag fjällar på näsan! ;)

Har hänt så mycket saker sen sist så jag orkar inte skriva om allt!  Igår var iaf sista dagen på första terminen i skolan. Avslutades med tenta igår mellan 14- 20.30. Snacka om att jag var slut i skallen. Irriterad var jag också. Sjukt svår tenta för mig då man helre kunde döpa om den till leta i boken-tentan istället för juridik! Men så är livet. bara att bita ihop och happas på att det kommer tebax med ett godkännt resultat!

Häromkvällen så var jag ute och sprang vårruset ihop med några tjejer från klassen. En riktig seger för mig måste jag säga! Jag vet ju att jag kan springa nu när jag tränat och så men det var ändå en seger att springa hela rundan på 27 minuter (5 km) Låter kanske löjligt, men springa har jag verkligen aldrig behärskat tidigare i livet. Härlig stöttning fick jag med av mina polare!




Ja, sen är det då flytten! Imorgon flyttar vi till ett radhus här rakt över gården (mer vuxenpoäng var det någon som sa till mig :S) Det ska bli hur bra som helst. Lite jobbigt just nu bara då jag känner att vi inte är riktigt där, praktiskt! Ebba hjälper ju inte direkt till i rätt riktning hihi! På bilden har hon bäddat till sigsjälv och Kiwi mitt på vardagsrumsgolvet!



Så nu får vi väl se när vi får internet och så till att funka i nya lyan. Kanske tar en stund vad vet jag. Men håll ut allihopa för när som helst är jag tebax här igen och skriver nått småskojigt!

Och förresten!!! Glöm inte hålla tummarna för Daniel och Kiwi som ikväll debuterar i LK1!!

Hejsvejs!