Helgkurs



I helgen har jag gått en tävlingslydnadskurs för
Andreas Rundqvist!

Kursen har varit intressant och jag har fått både en och två "käftsmällar" ;). Andreas är rak och tar inga "genvägar" när han ska berätta saker som kan kännas obehagligt för föraren, vilket jag gillar. Han har ett specielt sätt att tänka som jag till stora delar kan ta till mig. Framför allt har jag fått en rejäl spark i rumpan så nu är det bara ut och träna för att nå högre höjder! Andreas tyckte att Bessie var en fin hund och -om jag inte lyckades med henne skulle jag nog inte lyckas med någon hund!!

Andreas bodde ju även hemma hos oss så vi hann med en hel del slösnack om olika saker men fram för allt pratade vi en massa hund. Mycket trevligt för en hundnörd som mig!

Summa summarum en riktigt trevlig helg. Nu är jag fullproppad av motivation och ska direkt efter skolan ge mig ut och träna!

Om du läser detta Andreas så tack änn en gång!

Kommentarer
Postat av: Maria Jäger

Hej!

Åh vad kul att du gått kurs för Andreas. Han har så bra lösningar och ideer vad gäller hundträning.



Kul att ni var med på My dog :)



Hälsningar, Maria som hade samma täcke som du hade.

2010-01-28 @ 21:24:30
Postat av: Jenny, Arro å Chili

Hallå sis!

Kjul att A kom upp till slut och hjälpte till med lite nya tips och idéer. Han är duktig och som sagt väldigt rak på sak, vilket är skönt för folk som vill satsa och se andra möjligheter än dom redan inpräntade... heh...



Visste du förresten att A och hans Sir James är med i mitt agilitylag i år? Ska bli sjuk roligt i år med The Challengers!



Kram kram från ett snöigt Floda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback