Valpfrossa

Lugn lugn nu alla mammor o pappor och övriga som just nu håller på att varva upp i datastolarna. Vi ska inte ha nån mer valp (inte just nu iaf)! Vi bara var och kännde och luktade lite på dem... Sååå ljuvliga! Samma kombination som våran Kiwi.



Idag när jag satt i soffan o gosade med Kiwi så kände jag att hon hade hån oreda i pälsen under öronen. Till Kiwis förtvivlan så hämtade jag kamen för att reda ut pälsen. Sen fick jag ett ryck, tyckte liksom att hon såg ovårdad ut. Jag vet, normalt frisserar man väl inte Border colie men det behövdes tyckte jag. Så jag gick lös med saxen på haserna och runt öronen. Så nu ser man hennes söta öron när hon står och ser allert ut! Klotången kom också fram, så sen blev det pälsklippning mellan trampdynerna.





Vad tycks?? Hoppas hon inte ser allt för "klippt" ut!?!

I helgen ska jag hålla tävlingslydnadskurs. Ska bli kul men jag har ejentligen inte tid! Har en del skolarbete som hänger över mig...

Kommentarer
Postat av: Carin

Gaahhhhh! Du har förvandlat Kiwi till en korthårig BC!! :o)

Postat av: Anki

Hallojsan..

Visst är det nästa vecka.. Jag är dagvill.. Är ledig alldelens för mycket.. ;-)

Vi syns!!

Ha det bra.. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback