Sommarsemester 2009

Sommarsemesterturen är nu över för detta året och vi är åter på plats i Umeå! Det har varit en händelserik och trevlig semester.



Efter förra slutprovet fick jag en ett ryck, tänkte att det är nu eller aldrig. Så jag tänkte att nog ska jag kunna skottträna Bessie. Sagt och gjort! Jag gjorde en ganska detaljerad plan på hur jag skulle träna och faktiskt så funkade det över förväntan. Jag hade ju en sista chans att gå upp på slutprov en gång till och den chansen tog jag i Skövde. Jag åkte dit på vinst och förlust och tro det eller ej men vi klarade faktiskt provet. Inte klockrent men dock (dommarna såg inte ens att hon var skottberörd!?!?!).

Så nu kan jag stolt titulera Bessie som Tjänstehund!



Så hände ju en massa andra saker också! Båda mina brödrar hade hade ordnat supricebröllop kamuflerade i 30, 35års fester! Alla var superfina. Vilken tur att jag valde att åka ner till båda festerna.







Jag träffade mina tjejkompisar!




När vi var i skåne så bodde vi i mammas och pappas härliga husvagn. Det var skönt att ha en liten plats som vi nästan kunde kalla hemma en stund. Det gjorde mycket. Sen gjorde det ju inte saken sämmre att den ligger precis vid havet i Ystad så att vi varje dag kunde gå och ta oss ett bad.

Det var mysigt att va hemma även om det blir väldigt intensist. Saknar verkligen familjen och kompisarna när dom inte är nära. Stor kram till er alla!




Frusen trött Ebba..




Sen är det ju så att Ebba ska få en kusin på Pappas sida också. Det är både Ebba och vi väldigt glada för. Vi följer det hela med spänning!



Håll ut tills nästa gång jag skriver. Inte så ofta man tar sig tid i sommarsemestern!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ahhh!! Men megasuperjättegrattis till slutprovsklrandet!!! Gud så himla roligt! Det är ni verkligen väl värda!!

Det är bra att ni kommit hem nu så det uppdateras mer frekvent :)

Postat av: Evelina

Men Grattis! Vad roligt att ni fixade provet!

Det skulle vara kul att se er nån dag också om ni inte har alltför mycket i görningen... ;-)

2009-07-27 @ 10:14:47
Postat av: Helena Hagström

Jag är såååååå stolt över er så om du bara visste !!!!



Sådan fader sådan dotter en riktig fem etta



Du kan väl slå en pling ngn dag 0702237805



Massor eller Mega kram



Helena Hagström

2009-07-27 @ 20:57:41
Postat av: Josefine Widholm

Hej Åsa, jag tyckte det var jätteroligt att vi äntligen hann med att träffas denna gången. Alltid lika roligt, och Ebba har ju hunnit bli hur stor som helst. Har hon sett fler Igelkottar?

Bamsekram från mig!

2009-07-28 @ 08:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback