Lambakoer

Ja, idag har varit en aktiv utedag! Klockan 9 imorse startade vi räddningsträning. Det var nytt område och nya figuranter. Det är bra för Bessie för det verkar som hon börjar tycka att "den vanliga" är lite tråkigt, liksom lite för enkelt på nått vis. Vi tycker ju att vi gör olika övningar med olika belastning och så men jag tror att Bessie hon tycker det är samma gammla övning varje gång.. Söka, hitta och skälla! Så man märker ju nu på nya figuranter att hon blir liksom speedad för hon tycker det är lite läskigt men sammtidigt väldigt häftigt. Ja jag säger ju det, man kan ju tro att hon har lite personlighetsklyvningar ibland. Skäller som tusan utanför legan när hon hittat figurant men sen när man öppnar så tycker hon kanske att det hon hittade såg läskig ut så hon skäller ännu mer och hoppar nästa bakåt sammtidigt.

Direkt efter det åkte jag till forslunda och mötte upp Daniel medflera för att träna lite vallning med våran lambakoer (för er som inte vet så betyder det naturligtvis fårhund på estniska). Bessie var ganska olydig men ändå bitvis ganska duktig. Håkan (Kiwis uppfödare) tycker det är bra att hon är lite olydig, han tyckte att hon var som han sa "äckligt lydig" i höstas :-S. Kiwi gick också bra. Daniel har kommit in i värsta filmredigerartagen så även idag. Så här kommer en film från dagens övningar i fårhagen.



Imorgon efter lunch så är det då äntligen dax för skolstart! Väldigt tjat om det tycker Daniel, men ni klagar ju inte därute så ni fick visst höra det en gång till! hihi!

 

Kommentarer
Postat av: Carin

Vilken härlig film! :o) Jag har skickat bilder från dagen - både fina och lite "tilltrixade" hehe

Vi längtar till - hmmmm.....räknar på fingrarna om ca 5 månader när Kiwi också kan komma igång igen....

Postat av: Agneta

Hej makens arbetskompis fru!! Visste inte att du hade en bloggsida, men nu snubblade jag in via Carins blogg. Ha det bra, kanske vi ses på firmafest nån gång?

2009-01-23 @ 16:43:07
URL: http://www.nogg.se/semestersol
Postat av: Jenny å Chili

Hihi fy sjutton vad avundsjuk jag är på er gällande vallningen! =)



Gud vad kul det ser ut! Själv har jag blivit tillfrågad flera gånger om jag ska ta valpar på Chili. Många som är intresserade i så fall =) Sista som frågade var Jenny Damm som vi tränar för. Känns jättekul! Men först måste hon bli godkänd vallhund säger jag =P



Må så gott!

Kramar från oss i Alingsås!!

2009-01-23 @ 19:01:15
URL: http://bambam.webblogg.se/
Postat av: Johanna Savaloja

Halloj!

Johanna från Övertorneå här. Såg på forslunda :)

Tillfrisknat helt än? Själv har ja gått med grymt ont i halsen senaste 3 dagarna... Blir det vallning till helgen? (Om de nu inte blir äckligt kallt). ? Själv ser ja framemot. Den äldre hunden är dock sjuk (kissar blod) så får se hur det går. Veterinären i morgon. Vem brukar ni vara till med hundarna? Bokade tid hos Göransson, folk som rekommendera.?!



Tjingeling och må väl! //Johanna

ps. Hoppas vi ses på söndag! ds

2009-02-12 @ 21:18:40
URL: http://amigoscot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback