Nyårsafton

Idag är en dag då man kanske borde se tillbaka vad som hänt under året. Mycket har hänt. Gällande räddningen har jag och bessie genomfört godkänt delprov 2 och ett underkänt och slutligen ett godkännt slutprov för räddningshund. I lydnaden har bessie erövret 3 1:apris i lydnad och har därmed blivit Svensk Lydnadschampion. Året har varit både upp och ner. Ner när jag till slut insåg bessies skotträdsla och upp när vi övervann detsamma tillsammans med massa annat.

2010 då??
Jag har naturligtvis höga förhoppningar ;). Bessie och jag ska göra en riktig elitsatsning i lydnaden. Jag vill ju helst att vi ska bli bäst! Hihi, ja någon sa väl nån gång att om man siktar mot stjärnorna så når man kanske halvvägs! :). Men allvarligt hade det ju varit kul att kvala till SM.

Gällande räddningen ska vi gå RHFU (Räddningshundsförarutbildning) till våren. Ett sista steg för att få ut titeln som tjänstehund.

Kiwi
Kiwi har klarat av LK1 och startat i 2. Hon har även blivit uppflyttad till lägreklass spår. Jag frågade daniel just om hans mål med Kiwi för 2010 och han hade inga ;)






Så från oss alla till er alla ett rikigt gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Carin

När ska Bessie bli godkänd vallhund då? Och Agilitychampion?

Postat av: Annelie

Hade varit kul med en Sheepchaserhund i SM eller kanske två, Carro med Casper har goda chanser med om hon hinner nu med en liten tvåbent också. Lycka till på alla tävlingar framöver! /Annelie

2010-01-04 @ 20:06:02
URL: http://www.sheepchaser.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback