senaste tiden...

Ja här är det verkligen glest med uppdateringar... Fattar fortfarande inte hur alla andra gör för att hinna med och orka allt. Jag jobbar ändå bara 80 % nu men ändå så känns det som jag typ alltid är upptagen. Jobba, sova, hämta Ebba och busa lite med henne, äta, lägga Ebba, sen sova själv. Var ska jag få tiden orken och inspirationen till att träna hund?

Lydnaden går minst sagt trögt. Vi har gjort en till start i elit sen sist. Då bröt vi... Vi har KM på söndag. Jag har anmält mig men har fortfarande inte bestämmt mig om jag ska starta. Ett av de tråkigaste momentet är vittringen. Varför ska det vara så svårt att koppla på näsan!? Som ni kanske hör har jag tappat lite motivation, vi får se hur det blir här framöver...

Räddningen rullar på. I helgen firade vi hundarna upp och ner på ett loft. Bessie såg alldeles förnedrad ut när vi satte på henne selen *hihi*. Vi fick även åka på flaket på en liten högt brummande bil. Riktigt kul träningstillfälle! Kanske kommer bilder senare...

Coola Bessie..




Daniel är på valpkurs ikväll med Kiwi. Kiwi växer och frodas. Hon är nu nästan lika hög som Bessie.


Kommentarer
Postat av: Kristiina

Kom igen Åsa.....lydnad är superkul...vittringen ett roligt moment =)=)

Du har bara ganska mycket just nu.....Bessie är så ung , varför stressa ?

Postat av: Carin

Håller med Kristiina - vittringen är ju jättekul! OOM man tränat in det ordentligt! :o)



Khi premiärade på måndagsträningen igår och DET var nyttig träning för damen. Huvudet gick som en propeller på henne, men hon lärde sig snabbt vad som krävdes för en korvbit! :o) Tordes tillslut lämna henne och göra inkallning genom cirkel med hundar..... :o)



Vi hörs och syns - om inte annat på söndag!



// carin

2008-10-07 @ 21:26:13
Postat av: Jenny, Ur soulmate ;-)

Nice pic! Carin, du e min idol vad gäller foton =P



Till helgen ska jag och Chili starta i tvåan.. får väl se hur det går haha...vi lär bli farliga =P



Kramisar från oss sjuklingar i Göteborg

2008-10-11 @ 19:14:03
URL: http://bambam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback