Helgen

Intensiv är väl ett ord som kan sammanfatta helgen som gått!

I fredags var det ju dags för min sista start i LK3. Denna gången gick det inte vår väg så det blev inget förstapris... Lite olika faktorer, framför allt så kanske vi inte lagt ned den tid man måste för att hålla det på topp!

På lördagen var det då dags att få agilitydebuten avklarad. Bessie blev het som en stekpanna på högsta värmen! Vi kom i mål men med en hiskelens massa fel. Slalomen var ju i slutet på banan o så långt höll inte bessie ihop. till saken hör att föraren som var på plan innan Bessie stressade sin hund i slalomen med klapp o röst för den skulle gå snabbare men det gjorde att bessie hängde i kopplet in på banan. Jag är inte missnöjd så med tanke på att vi inte tränat längre än vad hinderna stått framme här i Umeå (typ några veckor). Jaja, här kommer i alla fall en film på det bedrövliga loppet!





Nån som var betydligt bättre än oss var Carin och Mia! Här är deras snygga vinnarlopp!




På söndagn var det först räddningsträning, sen direkt på uppvisningen på vildmarksmässan. Den gick ju inte heller så där himla bra, men de skratten som publiken fick bjuder jag gärna på! =)

På kvällen blev jag erbjuden att följa med på vallningsträning! Det var superkul, men inte riktigt som jag väntat mig. Förra sommaren när Bessie träffade fåren hos Sheepchasers så hände inget mer än att hon ville äta fårskit. Igår när jag tog in henne i fållan så gick hon igång som en hackelsemaskin i början. Men det gick fort att hon fattade att det var inte så man skulle göra (trots att hon fortsatte göra lite försök då o dånär fåren vände stjärten till) och började röra sig fint runt i fållan o och väga upp mig. Killen som hjälpte mig var snäll och berättade precis hur jag skulle gå tillväga. Det hände mycket på den tid vi fick va i fållan och vi fick mycket beröm. Man brukade tydligen inte komma såhär långt första gången man valla *stolt*. De tyckte att Bessie såg ut att va en fin hund med stora möjligheter att bli en bra vallhund!

image153


På torsdag ska vi dit igen och valla, då med vallhundklubben! Hoppas det går lika bra då!

Nästa helg är det lugnt (tror jag :-S). Det ska bli skönt det med!

Kommentarer
Postat av: Ninna

Oj vilken helg =)
Spännande med vallning , kul att se hundar göra det de är ämnade för...
Lilo är ok i benet igen , hör av dig om du vill träna lite lydnad =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback