Luleåvetrinären

Då var det äntligen tid igår. Vi skulle åka till Luleå för att en gång för alla få klarhet i vad det är för knöl som Bessie har kvar i halsen..

Redan i måndags gav jag mig iväg mot Luleå för att inte behöva köra så tidigt på tisdagsmorgonen. Och vad tror ni händer!? Som om denna historia inte skulle kosta tillräckligt mycket ändå... Jag hann inte mer än ut om stan så kommer det en svart bil ifatt mig som plötsligt börjar blinka med blåljuset! He..te!! tänkte jag.. Aldeles för fort körde jag! 2800 dryga kroner i böter!! Såå onödigt!

Ja,ja, men väl framme hos snälla Nena och Antti så var allt bra i alla fall. Bessie var pigg och glad som hon varit på sista tiden. Hon blev såå glad när hon fick träffa dem.

Morgonen kom och vi gav oss iväg till djursjukhuset. Väl där så lyssnade veterinären på Bessies hjärta och kände på knölen. Sen berättar hon vänligt men bestämmt att hon inte tänkte operera Bessie idag... Inte ens göra ett ultraljud!! :-O !! Vad ska man säga, jag blev nästan tårögd! Hon menade att FÖMODLIGEN är det bara en ärrvävnad kvar där efter vad som hänt. Att troligtvis hade det varit en pinne därinne som stuckit hål och lämnat ett gäng bakterier. Kunde vara en pinne också men i så fall skulle den stötas ut av kroppen! Ja tänkte jag, jag har ju bara åkt typ 30 mil enkel väg!!! Det var ju tråkigt att du fick åka så långt sa hon.. Om man skulle operera i det känsliga området så skulle det vara när det var nytt och vätskefyllt så man visste var man skulle skära..

Så vad händer nu? Jo, vi ska sluta medicinera och hoppas att Bessie kommer fortsätta att må bra. Och gör hon inte det så ska vi vända oss direkt till Luleå nästa gång. Vetrinären där lovade att skriva till vetrinärstationen i Vännäs där Bessie behandlats tidigare och förklara att man inte skulle skicka iväg sådana fall i detta läge. Då skulle vi kommit när det var akut! Så här i efterhand så känner vi ju så att varför åkte vi inte direkt då, men hur skulle vi kunna veta det!?? Du behöver inte betala något sa vetrinären. tss, tänkte jag. Jag får betala dyr bensin och mina jä... böter! (Nej nej, jag är inte alls bitter ;) ) Men hon menade förståss besöket.

Så nu är vi hemma igen! Bessie mår bra och har inte fått nå medicin sen i måndags. Så vi får hoppas att det förblir så och att det stämmer som vetrinären sa att det är bara en ärrvävnad där sitter. Så hjälp oss nu allesammans och håll tummar och tassar!


Kommentarer
Postat av: Kia

Usch då.. Inte roligt när vovven är sjuk!
Hoppas att hon blir bättre och att ni slipper ytterliggare veterinärbesök.
//Kia

Postat av: Kristiina & Lilo

Vad snöpligt....ja du ser, det är inte säkert att bege sig norröver =)=)
Håller nu tassar och tummar för att Bessie verkligen bli bra ,
Ha nu en trevlig helg , så ses vi nästa vecka.

2008-03-12 @ 10:44:43
URL: http://puli.blogg.se
Postat av: Carin Nylander-Nygren

Skönt att läsa att allt troligen är bra!! Sträckan till Luleå är förrädisk med många fartkameror, maken och brorsan har fastnat på bild varsin gång där!
// Carin

2008-03-12 @ 22:04:07
Postat av: Helena Hagström

Självklart vi håller tummarna för er !!! Jag följer er uppdatering hel tiden !!! Du får gärna ringa mig om du vill och känner att du prata med ngn ...
Många kramar Helena Hagström
0702237805

2008-03-13 @ 17:29:59
Postat av: Stina & Toss

Hej Åsa!

Tack för hälsningen i min blogg. Vad skönt att Bessie har piggnat på sig.

Toss fick en pinne i halsen för ca 2 år sedan. Pinnen gjorde ett 2 cm jack i matstrupen - men tack och lov lyckades veterinären rädda livet på honom. Efter ett tag började det växa en knuta på halsen och i höstas var den så stor som en tennisboll.... Stackars Toss han var riktigt dålig då
men peppar peppar, efter en rimadyl kur och penicillin är knutan borta - helt otroligt - håller tummar och tår att det förblir så framöver oxå. Är evigt tacksam till veterinären att hon innan operation gav Toss penicillin och rimadyl. Därefter fanns det ju ingen knuta att operera bort - tänk vad kroppen är fantastisk!!!

Du ska se att knutan inte kommer att besvära Bessie framöver !!

Sköt om er!!

Hälsningar Stina & Toss

2008-03-18 @ 11:10:03
URL: http://tosseriet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback