Lång helg!

Helgen började redan i torsdagskväll då allt skulle ställas i ordning inför agilitytävlingarna fre-lördag. Fredagen kom och vi gjorde officiell debut i agility! Bessie var laddad ända ut i klorna så det blev lite för mycket spring och lite för lite lysna på matte. Men vissa saker gjorde hon iaf superbra! Slalomen satt som aldrig förr tex. På lördagen var det klass 1 direkt på morgonen vilket jag tyckte kändes skönt. Resultatet blev iaf en diskning i hopploppet då Bessie av någon andledning valde att hoppa ramen på däcket, men ändå ett mycket mer kontrollerat lopp än dagen innan. Agilityloppet nollade vi och vann klassen! Med 10 sek till tvåan :-O Min filmare hann inte riktigt med i svängarna men här kommer en snutt iaf. Vi är supernöjda! Det blev en uppflyttningspinne av det!



Även laget placerade sig på lördagen! Jag är glad över Bessie som gick genom banan trots 10 fel... Ebba var även med under dagen. Hon ligger just nu i hårdträning för att bli lika snabb som Bessie!



På söndagen och måndagen bar det av till Ånäset för vallhundskurs. Ett fantastiskt vackert ställe där det bodde en trevlig man som hade en uppsättning får. Bessie var taggad även här och bar sig ganska illa åt emellanåt. Måste säga att det är en ganska frustrerande sport det här med vallning. Just sättet att man oftast inte berättat för hunden vad som är bra utan istället vad som är fel! Om det då blir en sådan dag att det typ bara blir fel så blir man ju bara arg hela tiden... Iaf, så pressade jag Bessie en del att hon skulle hämta ut fåren från stakethörnet vilket hon tycker är jobbigt. Det visar sig så att hon gärna går på fåren för hårt. Bessie hoppade på en tacka så att läppen faktiskt sprack! Jag blev så arg på henne! Frustrationen steg, jag ville helst bara "gräva ner henne". Instruktören sa till mig att jag skulle släppa det sen när man skällt på henne. Men hur lätt var det... Det var det tråkiga.. Men hon gjorde iaf några riiktigt fina "drivningar ett tag.



Nu är det bestämt! Vi ska utöka familjen med en liten border collievalp. Uppfödaren heter Håkan Hägglund, Böstabyns kennel. Det blir en liten tik. Namnet är redan bestämmt! Det blir "Böstabyns Kiwi". Just nu är de 4 veckor så det blir lagom att hämta just till Daniels födelsedag ;-)



Kommentarer
Postat av: Ninna

Oj ! Vad roligt =) Grattis till er nya familjemedlem

Det ska bli spännande att följa lilla Kiwi.

Postat av: Kerstin

Ni är fantastikt duktiga. Bessie är ju helt fantastisk som klarar att skifta från det ena till det andra. Lycka till med nya familjemedlemmen. Många kramar från mamma, mormor, svärmor.

2008-06-11 @ 10:06:25
Postat av: Mona

hej

vad duktiga ni är, nu är det bestämt att vi oxå

ska ha en valp från Håkans tik Liah, det blev

Kip, har du något kort på honom får du jätte

gärna maila det till mig. Håkan tycker att alla

valparna såg lika dan ut så det var inte så viktigt

......

ha det bra

2008-06-11 @ 12:57:24
Postat av: Åsa

Tack för alla grattulationer och lyckoönskningar.



Vi var och tittade på valparna senast idag. De är så söta och runda som små öltunnor ;) Jag kan visst maila några bilder. Inte helt säker på vilka som är hanar men ändå. Vad är din mailadress??



/Åsa

2008-06-11 @ 13:55:40
URL: http://bessie.webblogg.se/
Postat av: mona

hej igen

trodde att du såg min adress i bloggen,

den är [email protected]

ska nog åka ner efter midsommar och kika på

gosingarna.

mvh

mona

2008-06-11 @ 16:47:58
Postat av: Kristian

Grattis till agilityresultatet!

Kul också med en liten valp i huset igen. Lycka till med lilla Kiwi.

Hoppas att du klarade dina fystester till polisen lika galant som agilitytävlingen.

/Kristian

2008-06-11 @ 19:34:32
URL: http://sheepchaser.com
Postat av: Nena

Jag hejar på Ebba!

Hon ser ut att ha full fart i alla fyra tassar, jag tror att snart vinner över Bessie i agility :)

2008-06-11 @ 22:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback