Söndagen

Ja, då var tävlingsdebuten i LK3 över. Ingen strålande start precis. Men, men, det hade vi väl inte räknat med heller. Bessie var lite ofucoserad och jag kände mig inte helt färdig med LK3. I förra klassen rann det bara på och man viste vad som skulle komma men nu fick jag verkligen tänka efter och det tar mycket tid och energi från focuset på tävlingen och man får kortare tid på sig att förbereda sig för nästa moment. Dommaren dömde ganska snällt men trots detta räckte det inte till ett förstapris. På inkallningen tjuvade Bessie och därmed var det momentet nollat och vi gick miste om förstapriset. Bessie var ju som sagt inte 100 focuserad på mig och kanske lite laddad så hörde hon ett inkallningsord från andra planen och då var hon iväg. Men sen när hon tittade på mig o såg att jag var på väg bort så kopplade hon o stannade (och gjorde dessutom ett jättesnyggt moment därifrån). Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev lite besviken.. Men, men, det är så det är. Det är bara till att träna och komma igen =)

platsliggning LK3

Platsliggningen som blev med störrning. En klass1 hund var borta och tittade till våra hundar tydligen!


Efter lydnadstävlingen for vi direkt till räddningsträningen. Det var underbart väder ute och vi fick några härliga bilder på det. Bessie sköter sig fin fint. Det ända vi önskar är att hon ska bli lite mer tollerant till att andra personer hanterar henne o så.

96095-125
Bessie blir upplyft av medhjälpare ur värngångarna under ruinområdet..

96095-126
Sen kommer matte!

96095-124
Direkt efter det får vi gå och leta upp en figurant under en låda. Bessie är inte alls belastad av föregående övning och hittar figuranten plättlätt!


En liten bonusbild på Bessies medhjälpare. Bland det roligaste just nu är skåpstädning... här av Bessies skåp!

skåpstädning

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Mormor undrar om hon kan få lite hjälp med att städa i sina skåp? Bessie var jätteduktig. Många kramar till er alla.

2008-02-21 @ 09:19:34
Postat av: Kristian

Ni är så flitiga och duktiga.
Måste ändå vara skönt att ha debuten i 3:an avklarad.
För snart är det Eliten. Lydnads SM är på Öland i år... Hinner ni kvala in tills dess?

Postat av: Åsa

Visst är det skönt att ha debuten avklarad, nu kan det bara bli bättre nästan ;)
SM lär det inte bli i år med tanke på att man kvalar från april till april. Innan dess hinner jag inte med 3 förstapris i elit...
Men det är kul att du tror på oss =))

2008-02-22 @ 09:45:48
URL: http://bessie.webblogg.se/
Postat av: Kristian

Jamen det är ju länge tills april ju... :)
/Kristian

2008-02-23 @ 17:05:51
URL: http://www.sheepchaser.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback