Sammanfattning

Tiden går och nu är det knappt 2 veckor kvar till jul. Då tycker jag det är tid att sammanfatta året som gått. Det har varit ett år med många händelser med både glädjetårar, ledsna tårar, huvudbry och stora lyckostunder. Ibland vill jag sätta Bessie högt upp på en pedestal så alla kan se hur bra hon är, fast vissa stunder är det kanske närmare att sätta ut henne på blocket ;)

Så här har året sett ut:


Februari:
  • Helgkurs för Niina Svartberg
    (Lärorik och värdefull kurs framförallt för mig)
  • Debut i LK3
  • Bessie får problem pga hon tydligen satt en pinne i halsen som ställde till en hel del problem
April:
  • Börjar träna agility
  • Jag håller tävlingslydnadskurs
  • Jag är hjälpis på agility nybörjarkurs




Maj:


  • Bessie gör 3 starter i LK3 med 2 förstapris
  • Bessie fick prova på lite mer vallning
    skötte sig superbra
  • Bessie debuterar på inoff agilitytävling
    (inge vidare resultat från fram för allt matte)
Juni:


  • Bessie debuterar på officiell agilitytävling
    erövrar en pinne
  • Tvådagarskurs i vallning för Håkan Hägglund
    Bessie sköter sig inte så snyggt och biter ett får vilket gör att matte fick lite kalla fötter
  • Bessie och jag fick godkännt resultat på delprov 1
    (Räddning)
  • Vi fick äran att va med på agilityuppvisning
    vilket gjorde Bessie mer stressad än någonsin



Juli:
  • Kiwi flyttar hem till oss
  • Bessie agerar ringbärare på vårat bröllop
    Bjuder gästerna på ett gott skratt
  • Bessie deltar i Sveriges största agilitytävling (Värmlandshoppet)
    Resultatet vill jag inte skriva om ;)


Augusti:
  • Kiwi träffar fåren för första gången
    helt enkelt en naturbegåvning, så kul att se
Kiwi träffar fåren för första gången

September:
  • Bessie debuterar i LKElit
    Startar 3 gånger med 1 !:apris
Oktober
  • Kiwi och Daniel går på valpkurs
    Kiwi var stjärnan där ;)
  • LKElit (KM)
    Till skillnad från förra året när jag vann så kom jag i år typ sist på KM


Jag hat funderat en del på vad jag har för mål för 2009. Iom att det står stora förändringar för dörren för min del så vågar jag inte sätta för många mål. Det viktigaste är ju att jag ska klara av skolan nu när jag fått chansen att gå. Men två saker kan jag ändå säga att jag strävar efter:
  • Jag och Bessie ska bli godkännt räddningsekipage
    delprov 2 i februari och slutprov i juni.
  • Hela familjen satsar på att bli rejält fårbiten och komma igång på riktigt med vallningen, med både Bessie och Kiwi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback