Ångest!

Idag är det bara 6 veckor kvar till jag börjar polishögskolan! Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag kommit in!

Jag har suttit och läst lite på polisens sida idag men även på bloggar som andra som går på polishögskolan har skrivit. Jag fick en stor stenbummling i magen... Hon skrev om att man skulle springa coopers test bara en vecka efter kursstart (springa 2000m på 10 min o 15 sek, samma test som på fystesterna inför skolan). Hjälp!! Jag som är helt ur form. Jag har tappat precis allt känns det som. I sommras när jag sprang testet så sprang jag på 9 min och 46 sek vilket jag är riktigt stolt över! Om jag sprungit idag hade jag säkert varit tebax på ruta 1, vilket var 2 km på drygt 14 min innan jag började träna löpning.

Jag låg här i soffan och gnällde och beklagade mig lite för Daniel så kom jag fram till att något måste göra och det är bara jag som kan göra det!! Sagt och gjort, fram med måttbandet och vågen för att dokumentera hur jag ligger till. Nu har vi något att jobba mot. Innan skolstarten ska jag vara i bättre form än idag!

Så nu vet ni det alla därute: Åsa tänker ta sig i kragen och komma igång med löpningen igen!!

Då var det bara att vänta på att denhär elaka magsjukan ska ge med sig! Inget kul att ens ge sig ut på promenad när man inte vet när magen ska reagera. Ang. Ebba så sa doktern i lördags att det var på tillbakagåeende men Ebba har nästan varit sämre inatt... Så vi får hålla ut lite till och hoppas att doktern har rätt att det ger med sig nu.

Här kände jag mig bekväm och nöjd med min kropp (för att inte tala om min man som var stilligare än aldrig förr):



Angående bröllopet så vill jag tacka alla som tackat för tackkortet ;))
Monica (och alla andra förståss): Ni är välkommna när ni vill!



Inte mycket nytt om hundarna idag. Vi har tränat inne lite klickerträning. Ganska svårt när Ebba är vaken för hon vill hjälpa till på sitt alldeles egna lilla sätt och får hon inte det blir hon arg. Kiwi jobbar på med apporteringen och Bessie jobbar med bakdelskontroll på lite olika sätt.

Idag blev det mycket om mig själv. Hoppas ni står ut ;)

/Åsa

Kommentarer
Postat av: Carin

Springa är ju såååå tråkigt!

Fin bild - måste ha varit en proffsfotograf! hehe



Imorgon sövs Khi!

Postat av: Kristiina

Är det nån som fixar det Åsa så är det du =)=)

Springa är jätteskönt när man passerat den första tröskeln......

Supporter klubb finns här =)=)

2008-12-10 @ 10:10:06
URL: http://puli.blogg.se/
Postat av: Helena & Fredrik

Det där fixar du lätt som en plätt:0) Det brukar gå så mycklet lättare när man har ett mål att sträva mot...

Har själv fått veta att jag är antagen till universitetet på lärarlinjen!!! Det känns super kul och som grädde på moset så har Fredrik fått jobb. Måste plocka fram dom små grå hjärncellerna till kursstart bara....



Ni få ha de så gott och krya på er från magsjukan!

Ses i januari!





2008-12-10 @ 16:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback