Länge sedan..

Nu var det ett bra tag sen jag skrev. Just nu har jag fullt upp med allt. Kurserna ska starta nu och jag ska hålla en tävlingslydnadskurs själv och en agilitykurs ihop med en annan trevlig tjej! Sen har vi ju räddningen så det tar ju sin tid som vanligt. Men som om det inte vore nog så har jag bestämmt mig för att prova på vallning också. Så nu har jag anmält mig och Bessie till en tvådagarskurs i början på juni, ska bli såå kul!

Igår kom vi hem från en vecka i skåne. Det har varit supertrevligt och veckan har som vanligt sprungit iväg. Men nu är man hemma igen i norrland! Jag blev såå besviken när jag insåg att här var massor av snö kvar nu när vi kom hem! I Skåne var det ju riktig vår. Innan jag åkte hem gick vi en promenad utan jacka i vårsolen (ca. 13 grader), så kom vi hem till detta, förrvisso sol igår men taxichauffören meddelade oss att det var endast 2 grader varmt!

Här följer lite bilder från veckan:

image144

Bessie får smaka när Ebba slickar sleven efter negerbollsbaket!


image145

Vi var på min gammla brukshundklubb och tränade. Efter lydnadsträningen var jag bara tvungen att köra lite på agilityhinderna som stod och kallade på oss i solen ;) Bessie var tokladdad och sprang som skjuten ur en raket. En sak som var väldigt svårt för Bessie var att vara på min högra sida. Mitt eget fel med tanke på att jag typ alltid har henne på min vänstra. Inte bara i lydnaden utan även om hon bara ska gå fint på promenaden. Så det ska jag träna på, att lite allmänt ha henne på min högra sida ibland.



image146

Svante fixar allmänlydnadspasset som en dans ihop med Pappa och tydliga komandon!
Bessie och Svante funkar verkligen super ihop. Bästa kompisar tror jag!


image147

Till sist lite bus med morbror Kenneth! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny å Chili

Du lyckas med så grymt bra bilder Åsa! ;-)

Vi hörs! Kramis
Ps.. jag tror inte vi kommer på kennelträffen.. =(

Postat av: Ninna

Halloi
Välkommen hem =) Ni ser ut att ha haft det mysigt , jaa snöeländet är kvar , men solen har ju gassat härligt idag så snart så....=)
När kan du träna lydnad?

2008-04-16 @ 19:06:50
URL: http://puli.blogg.se
Postat av: Hilma

Hur känns det att vara kvarterets snyggaste tjej, snygg-Bessie? Var killarna i Skåne lika tokiga efter dig där som här? Kram från en lite avundsjuk tjej =/

2008-04-19 @ 18:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback