LK 2 Robertsfors

vinst igen....

Nu har vi än en gång startat i LK 2. Denna gången gick det bättre men om jag ska vara ärlig så kändes det inte helt okej.


Platsliggning - Låg tyst o snäll :-) Träningen har kanske gett resultat ändå.. - 10p

Fritt följ - Katastrof! Hon var ofucoserad som tusan.. nosade i backen, slarvade med positionen o flackade bredvid mig - 7,5p

Läggande - Något långsamt enligt dommaren... - 9p

Inkallning med ställande - Bessie stannade innan komando o jag fick kalla in henne på nytt - 7p

Rutan - Toppen! - 10p

Apportering - omtag - 9,5p

Hopp över hinder - Långsamt sitt - 8

Fjärrdirigering - Handtecken längre än muntligt = DK - 9p

Helhetsintryck - 10p


Ja, vad ska man säga.. tråkigt det där med fria följet men i det stora hela var det ju ändå helt okej. Det slutade på 178,5p! Klart godkänt säger husse ;-)

Nu laddar vi för nästa tävling! Nästa helg ska vi tävla i Nordmaling o Umeå.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Bessie du är bäst! Vi är så stolta över dig och din husse och matte. Om det var någon liten miss så inte var det ditt fel. Du vet att det är tränarnas fel. Lycka till med nästa tävling. Många pussar och kramar från "mattemormor".

2007-09-03 @ 11:16:40
Postat av: Kim & Basic

Grattis, det var ju jätte bra poäng, bra jobbat!!!
För min del så börjar jag bli tröttare igen, 43 dagar kvar till BF!
Allt är färdigt här hemma, nu kan babisen komma. Magen är stor SF är 33, är i v.35 nu.
Ja de små växer fort. Hur tycker du att det fungerar att träna Bessie nu när ni har babis? Känner ingen som har babis o tränar tävlingsmässigt m hund förutom Er. Tacksam för tips :-)
Ha det jätte bra med era flickor o ha en härlig höst m många framgångar på tävlingsbanan!
/kramiz K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback