Mera bus..

Igår var Bessie själv hemma ett par timmar medan vi andra var borta. Då passade Bessie på att plocka upp blomman som stod i fönstret mitt på hennes utsiktsplats. Hon lämnade krukan, men blomman och all jord drog hon ut över hela lägenheten. Hon skämdes så när vi kom hem o frågade vad som hänt.

image103


Förövrigt har jag bestämmt mig för att vi ska ställa upp på inträdesprovet till räddningshund på lördag. I vilket fall som helst är jag jättestolt över Bessie som har gjort stora frammsteg under denna tiden. Trots att hon är en försiktig hund så har hon tagit sig fram till varje figurant vi tränat med för att leka. Jag tror att allt skulle lösa sig när hon förstår att hon har en uppgift. Men det är hårt motstånd med många duktiga hundar så vi får ju se!

Sen en sak till! Jag har anmält mig och Bessie till en tävlingslydnadskurs för Nina Svartberg i februari. Jag ser verkligen fram emot det. Vi har ju legat lugnt med träningen nu sedan klubbmästerskapet men nu får jag ta tag i det igen snart så vi ligger på topp när det är tid för kurs.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej allihopa. Så det kan gå. Svante är också busig. Han plockar i diskho efter rester på disken. Igår när Dan kom hem var golet fullt av skärvor av vårt gamla uppläggningsfat. Han försöke bita sönder mina kokböcker när vi var hemma igår kväll. Så Bessie du är inte ensam om att vara busig. Många kramar

2007-11-14 @ 13:04:54
Postat av: Mona

hej
såg er tävla i Nordmaling, ni var jätteduktiga.
Ja, bus är min hund oxå riktigt bra på, varje dag....
Tävlingslydnadskurs för Nina lät intressant var
ska den vara, och information om den finns var?
mvh
Mona

2007-11-15 @ 07:50:41
Postat av: Chili Da Sis

Det är inte mer än rätt syrran, ge dom vad dom tål!!! ;-)

Love, Blomman

Postat av: Åsa

Hej Mona!
Tack för komplimangen. Tävlade du också i LK2?
Det är Umeå BHK som annordnar kursen med Niina Svartberg, mer info hittar du på hemsidan.

http://www.ubhk.se/

2007-11-15 @ 21:25:52
URL: http://bessie.webblogg.se/
Postat av: Monica Håkansson

Bus får man stå ut med när man har en hund. Fanni vassade sina tänder på stolsben och dörrkarmar. Ärligt talat så saknar jag hennes bus idag. Nu är det när någon går utanför huset sopm hon skäller och visar humör, annars så sover hon mest. Inte så konstigt när man tänker på att hon blir 14 år till våren. Vi ses snart. Ska bli jättekul. KRAM Monica

2007-11-16 @ 08:26:24
Postat av: Mona

hej igen
vi tävlade lydnad 1 och vi fick ett första pris,
173,5 p fast jag klantade till momentet läggande
under gång där vi nollade,
Hittade informationen om Ninas kurs såg att det
var iförsta hand för eran klubbs medlemmar så
jag står på reserv lista.
Klart ni fixar räddningshund Bessie verkar så
duktig.
mvh
Mona

2007-11-19 @ 08:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback