Inträdesprov räddningshund

Igår hade vi en heldag på räddningsverkets träningsområde tillsammans med 13 andra ekipage. Solen sken och det var ca 10 grader kallt. Bessie var nummer 3 att gör provet. Vi vet sen innan att Bessie kan vara lite skeptisk mot vissa främmande människor. Igår valde hon att tycka att provledaren var läskig. Inte bra. Hon skällde ut honom under momentet där tillgängligheten kontrolleras. Resten av momenten gick riktigt bra! Bessie är duktig hund när hon vill. Senare i provet så gjorde hon en fin fin kamplek tillsammans med testledaren som hon tidigare skällt ut. Detta tycker jag visar på Bessie's styrka att snabbt komma över obehagligheter.

Dommare och övriga räddningshundfolk disskuterade om Bessie's försikgtighet med människor och de kom fram till att Bessie får börja kursen med ett förbehåll att vi ska följa upp beteendet. Så förhoppningsvis ser jag fram emot en 1,5 års kurs i räddningshund. Med tur och skicklighet hoppas jag att Bessie om 1,5 år kan titulera sig som Tjänstehund! Men vägen är lång, mycket kan hända.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh vad roligt! Jag hoppas verkligen att Bessie blir Sheepchasers första tjänstehund! Jäkla vad kul! Jag blir nästan avundsjuk, tror jag ska lägga ner uppfödning, hundskolan och annat trams och göra nåt riktigt av hundarna istället... Men nä, jag får nog satsa på att plocka fram bra hundar till ändamålet istället! Vi hoppas det går jätte bra för er! /Annelie

Postat av: Helena

Men herre min gud va duktiga ni !!!! SUPER GRATTIS OCH TUSEN KRAMAR TILL ER ALLA !!!
HELENA HAGSTRÖM ( bessie är lika duktig som sin pappa

2007-11-23 @ 12:11:05
Postat av: Helena Hagström

Va inne och tog en bild på eran blogg !! Jag är så stolt över er ni är fantastiska !!

Hoppas det är okey !!!
Kramar i massor Helena H

2007-11-26 @ 17:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback