LK 1

Ikväll har jag och Bessie debuterat i lydnadsklass 1. Trots en del småmissar så gick det faktiskt riktigt bra! Det slutade med ett förstapris på 173p och som grädde på moset så vann vi dessutom klassen! Klassen hade 14 startande ekipage.

idolbild

1. Platsliggning. Bessie låg fokuserad trots att en hund reste sig. 10 p.
2. Tandvisning. Bessie kunde inte reagerat bättre, satt lungt kvar medans dommaren tittade på tänderna. 10 p.
3. Linförighet. Bessie var ofocuserad och gick snett i sidled. Hade lite dålig position. 7 p.
4. Läggande. Bessie tar ett steg efter kommando. 9 p.
5 Inkallning. Bessie springer långsamt, perfekt ingång. 8,5 p.
6. Ställande. Ställer sig snabbt och snyggt. 10 p.
7. Apportering. Bessie tvekar vid gripande och det blir dubbelkommando. Tuggar lite. 7,5 p.
8. Hopp över hinder. Bessie tar i hindret. 8 p.
9 Helhet. Dommarens kommentar: Jättebra program, fint sammarbete. 8 p.

Summa 173 p.

Film från platsliggningen


Resten av momenten

Kommentarer
Postat av: Jenny å Chili

Ni är våra idoler!!
Kram från oss två galningar...

Postat av: Annelie

Grattis! Kanonkul! Puh, man blir ju lite lätt stressad :-) när man ser detta då vi borde tagit tag i lydnadstävlingsbiten med Aimee. Hon har nästan alla moment, det är apporteringen kvar o så vet jag inte hur hon reagerar på tandvisningen då hon kan vara lite små försiktig med nya människor. Men nu måste vi ta tag i det! Har bett Kristian ta lydnaden nu så tar jag agilityn, vi har gått agilitykurs nu i vår, jättekul och hon är så duktig! Vi syns på kennelträffen!/Annelie

2007-05-27 @ 16:38:20
URL: http://www.sheepchaser.com
Postat av: Helena Hagström

Super super grattis till eran vinst och uppflyttning !!
Helena Chester & Wimze
Oj va solt jag är
de hade pappa flash också varit över Bessis vinst

2007-05-29 @ 20:00:54
Postat av: Kim; Daniel o Basic

Grattis Tjejer, vad kul!!!
Ser fram emot helgen när vi ska träffas allihopa. Här har vi jätte fint väder. Brände oss rejält igår. Kram Kimmi

2007-06-07 @ 10:57:06
Postat av: Helena

Hej !! jag tog en bild av dig och Bessie för att lägga ut på min blogg ... Kram Helena Hagström

2007-06-11 @ 15:04:06
URL: http://www.hagstromberga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback