längesedan...

Oj vad tiden går... Våren fortsätter här i umeå vilket vi tycker mycket om ;-) Snart har alla snöhögarna torkat upp! Det har faktistk hunnit hända en hel del här...

I påsk var vi i Malung på besök hos daniels föräldrar. Det var mycket trevligt! vi var konstant mätta ;-)  Bessie skötte sig finfint, tycker lika mycket om alla som kom in om deras dörr. Sen hade hon ju sin kompis Zacco. Han är sju år gammal finnstövare blandning. De tyckte om att röja tillsammans men Zacco blev ganska trött efter ett tag.

P?skmys


Bessie o jag har varit på en tävlingsträning. Det gick riktigt bra, hon låg tryggt på platsliggningen trots att den var någon hund som reste sig. Skönt det att hon känner sig så trygg i sig själv. Även tandvisningen funkade helfint, Bessie satt lugnt o sammlat vid min sida. Sen körde vi 3 andra moment, vilka var: Linförighet, inkallning och apportering. Finns en del att jobba på men det var helt klart godkännt!

För att väga upp allt det glada så har det hänt en tråkig sak också. Idag så var husse o Bessie ute på långprommenad. Plötsligt så upptäcker Daniel att hon blöder från tassen. Det visar sig när de kommer hem att hon brutit av klon o pullpan är blottad :( Stålkvinna som hon är så rör hon inte en min utan springer oberört hem utan att halta det minsta. Pratade med vetrinären i förmiddags och de tyckte att man skulle ta bort hela klokapseln så det kan läka ihop säkert utan att samla på sig bakterier.  Så det ska göras på fredag! Det ända problemet med det är att jag är höggravid o vet inte vilken dag vår lilla bebis vill titta ut. Men men, det löser sig säkert i alla fall!

Nu får vi hoppas att det inte tar lika lång tid innan jag skriver nästa gång ;-)

Kommentarer
Postat av: Kim

Oj om en vecka är det dax! Vi har fått det beräknat till den 1oktober. Ska på UL på torsdag nästa vecka då är jag i v18, hoppas att vi får reda på vad det är för kön!
Lycka till Er alla, och hoppas att allt går smidigt (-:

2007-04-18 @ 16:22:36
Postat av: Mamma

Hej
Jag lovade ju att kommentera ditt senaste inlägg så det var ju tråkigt med klon men vi har ju pratat så jag vet ju att den inte behövde tas bort så det är ju väldigt positivt. Ha det bra. Vi hörs!

2007-04-23 @ 08:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback