My Dog 2010

Nu är den tävlingen över och det kan jag säga att det var verkligen en upplevelse! Vi har ju alldrig tidigare tävlat på liknande tävling.  Dagen till ära var jag nervösare än jag någonsin varit på tävling tror jag. Ögonen vattnades och synen blev suddig. Hörseln förändrades så att ljudet från tävlingsledaren blev dovt. Talet förändrades, jag kände inte igen mina kommandon vid vissa tillfällen. Röt till som om jag var arg eller nått. Som sagt en upplevelse rikare!




Tävlingen var välarrangerad. Men för övrigt var det ganska ofrächt där inne. Skrämmande vad vissa folk har dålig koll på sina hundar. Sen att de kissade och bajsade lite överallt gjorde väl inte saken bättre.

Det fanns en rastplats där. Kändes som ett skämt! Fick tvinga Bessie att kissa där i sågspånet..


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag var och tittade lite på lydnaden på Hund 2009 och om det var lika mycket konstigheter i miljön där som i Göteborg så tyckte jag att ni gjorde det jättebra! Hennes fart till rutan är SÅ fin!

Postat av: Lisa

Haha.. nu överskattar du mig minsann. Jag tager det jag haver. Jag har bara ett par kassa vallningsfria skidor som Focus bokstavligen får släpa mig fram på. Jag hade tänkt köpa nya bättre skidor, men jag fick ryggproblem så jag inte kan jobba extra på mitt lager mer i vår, så de planerna gick i stöpet tyvärr.

2010-01-10 @ 11:18:19
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com
Postat av: Carin

Tycker ni var JÄTTEMODIGA!!!! Och JÄTTEDUKTIGA!

2010-01-10 @ 21:07:10
URL: http://gimikhi.bloggsida.se
Postat av: Jenny å Chili

Men Åsa-Påsa! Så himla fräscht går det ju inte att ha det bland tusentals hundar och människor under samma tak. Felet är nog bara de äckliga djurägarna som inte städar undan efter sina hundar =(



Den finfina sågspånshallen är ju ett perfekt komplemet för hundarna att göra ifrån sig på, precis innan start. Tycker i alla fall jag! =) Chili kan ju kissa och bajsa på kommando, så det gick bra, hehe!



Synd att ni var nere så kort stund i "sketna Göteborg", hade gärna velat hinna träffa er, men det är inte alltid jag hinner med allt.. =´(



Får väl se om det blir några agilitytävlingar uppe nära er i år, då kommer vi å hälsar på! =)

2010-01-10 @ 21:35:14
URL: http://bambam.webblogg.se/
Postat av: Ulla-Brith Persson

Gud vad duktiga ni är !

Med mer miljöträning (som vi har svårt att få här uppe)så blir ni farliga för de andra.



Lycka till i framtiden



Ulla-Brith och världens bästa Slip



2010-01-11 @ 09:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback