Snöfall

Nu var det längesedan som jag bloggade igen... Tiden går och i ärlighetens namn så kommer hundarna lite i skymundan i dessa mörka tider. Inte mycket tid eller ork till träning osv. Men nu faller snön här i Umeå! Så Bessie lever upp som bara den när man kommer ut. Springer som en tok och klättrar i snöhögar. Kiwis främsta intresse är att bara "eye:a" och allmänt bara göra som Bessie gör. För hon är Kiwis stora idol!!

Snart snart snart ska jag slippa mitt tråkiga jobb och få normala tider igen. Då hoppas jag att jag ska bli piggare igen och få mer ork för familjen inklusive hundarna förståss! ;))

Lite bilder som gör mig glad:










Tävlingar 2009

Då har vi startat 5 gånger i elit och bara ett 1:a pris! Känns inget vidare... Nu sist när vi tävlade kände jag att vi hade tränat väl och borde fått bättre poäng men så blev inte fallet. Bessie blir disträ på tävling (börjar nosa och titta på annat) och då blir jag i regel medvetet eller omedvetet irriterad och det gör att Bessies oönskade beteende bara stegrar och blir värre och värre. måste hitta någon lösning... Finns en möjlighet till att starta i elit i år. har inte bestämmt om jag ska ta den eller om jag ska stanna hemma i min kammare och fila...

Det är en allmänt tråkig tid nu. Mörk och tung.. Fast jag har kul saker att se fram emot (skolan, besök till umeå, åka hem till skåne) så känns det hopplöst tungt nu.

Men men! Vi ser ljust på frammtiden o planerar redan nu för tävlingsåret 2009!